امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

آغاز طرح زمستانه پلیس راه خراسان رضوی در گردنه‌های برف‌خیز | ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد

  • کد خبر: ۱۹۹۹۲۰
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
آغاز طرح زمستانه پلیس راه خراسان رضوی در گردنه‌های برف‌خیز | ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد
طرح زمستانی پلیس‌راه خراسان رضوی برای کاهش سوانح آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز هر چند همیشه مسئولان تلاش می‌کنند به مردم خوش‌خبری بدهند، اما دیروز فرمانده انتظامی خراسان رضوی صراحتا اعلام کرد: «خبر خوبی نیست، جان‌باختگان سوانح استان افزایش یافته است.» سردار محمدکاظم تقوی در حاشیه رزمایش طرح زمستانه پلیس‌راه، بیان کرد: در یک یا دو ماه گذشته موضوع جان‌باختگان تصادفات رانندگی در جاده‌ها کنترل شده، اما در نیمه اول سال وضعیت مطلوب نبوده است که باید آن را جبران کنیم.

شناسایی ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیز

دیروز در یکی از سردترین روز‌های پاییز امسال، طرح زمستانی پلیس‌راه خراسان‌رضوی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان کلید خورد. طرحی که در مدت سه‌ماه از بیستم آذر تا بیستم اسفند با همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان و امدادی ادامه خواهد یافت تا امنیت جان مسافران، مجاوران و خودرو‌های عبوری را تأمین کند و از تعداد سوانح فوتی استان بکاهد.

سردار تقوی با بیان اینکه ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیر‌های استان داریم، گفت: محور بردسکن به کاشمر، کاشمر به تربت‌حیدریه و گناباد به تربت‌حیدریه جزو محور‌های پرحادثه استان هستند. همچنین در محور سرخس وضعیت خوبی نداریم. محور‌های تربت‌حیدریه به تربت‌جام و محور خواف به تربت‌حیدریه نیز حادثه‌خیز است.

وی ادامه داد: اصلاح هندسی سی‌نقطه حادثه‌خیز در مسیر‌های استان در دستورکار قرار گرفته است، البته در سال گذشته تکالیفی برای کاهش تصادف‌ها هدف‌گذاری شد، اما متأسفانه تا امروز به این افق نرسیده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال آن را جبران کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در ماه‌های باقی‌مانده تا نوروز، اعیاد شعبان و رجب را در پیش داریم که مسافرت‌ها افزایش می‌یابد و اقدامات مناسب برای اصلاح مسیرها، روکش آسفالت و بازسازی جاده‌ها اتفاق افتاده است و امیدوار به کاهش حادثه‌ها هستیم.

حضور در گردنه‌های برف‌گیر

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: طرح زمستانه پلیس‌راه هم‌زمان با کل کشور با مشارکت تمام دستگاه‌های دخیل در این برنامه ازجمله هلال‌احمر، اورژانس و راهداری آغاز خواهد شد و تا بیستم اسفند ادامه می‌یابد. سرهنگ حسین میش‌مست با اشاره به مناطق هدف طرح زمستانه افزود: در زمستان امسال، ۱۸۶تیم خدمات‌رسان و امدادرسان در کنار پلیس‌راه در هفت گردنه برف‌خیز در جاده‌ها به‌طور شبانه‌روزی مستقر می‌شوند. گردنه تیوان در محور درگز، مزدوران در محور سرخس، شریف‌آباد نیشابور و دیگر گردنه‌های برف‌گیر در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن، کلات و جوین در این طرح قرار می‌گیرند.

به گفته این مسئول انتظامی، سال گذشته میزان بارش‌ها کم بوده است، اما در بعضی محور‌ها و جاده‌ها به‌ناچار انسداد‌های موقتی را برای حفظ جان رانندگان و مسافران در این مسیر‌ها به کار بسته‌اند که جای امیدواری است با همت دستگاه‌های اجرایی استان، امسال نیز کمترین انسداد در جاده‌ها و مسیر‌های استان اتفاق بیفتد.

فعالیت ۷۲ اکیپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی نیز در این رزمایش با بیان اینکه هزار و ۷۰۵ کیلومتر از جاده‌های استان، معمولا در طول طرح زمستانه دچار برف سنگین، کولاک و یخ‌زدگی می‌شود، گفت: به همت راهداران و دستگاه‌های امدادی تعداد ۷۲‌اکیپ فعال به تعداد ۷۴۰‌نفر از راهداران آماده خدمت‌رسانی در جاده‌های استان هستند.

جعفر شهامت افزود: در این راستا با به‌کارگیری ۳۴۶‌دستگاه ماشین‌آلات سبک و نیمه‌سنگین و ۲۴۷‌دستگاه سنگین در طول ۱۳‌هزار کیلومتر راه آسفالته استان به همه زائران و هم‌استانی‌ها خدمات خواهند داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن نمک و بیش از ۱۵‌هزار تن شن برای امدادرسانی آماده شده است، بیان کرد: به لحاظ عملکرد در حوزه ایمنی در حال حاضر ۱۱۴قرارداد فعال به ارزش بیش از ۲۹۲میلیارد تومان داریم که با پیشرفت فیزیکی ۴۸درصدی در حال انجام است. این موارد شامل بازسازی راه، علائم افقی و عمودی و نقاط حادثه‌خیز است که از اقدامات معمول حوزه ایمنی محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->